Folosit ca sursă de documentare sau ca metodă de a transmite informaţii, utilizat ca remediu împotriva plictiselii, pe post de DJ la petreceri sau de cinematograf acasă, YouTube face parte din viaţa noastră. Trei miliarde de vizualizări pe zi – aceasta este performanţa la care a ajuns site-ul cu conţinut video la numai şase ani de la lansare. Sursa: Northfoto
Numărul de vizualizări zilnice înregistrat în această perioadă este în creştere cu 50% faţă de anul trecut, ceea ce înseamnă că tot mai mulţi oameni din întreaga lume accesează acest site.
De altfel, datele privind căutările pe care le fac utilizatorii de internet din întreaga lume plasează YouTube pe locul al treilea, după Google şi Facebook, potrivit informaţiilor Alexa.com.
Într-un singur minut, utilizatorii YouTube încarcă conţinut video care totalizează 48 de ore, dublu faţă de anul trecut. Din întregul conţinut upload-at pe site, un sfert provine din SUA, iar restul de trei sferturi din afara Statelor Unite.
Iar 30% dintre filmuleţe aduc 99% dintre vizualizări, potrivit inginerului â software al YouTube, James Zern.
Cum a început totul
Acum şase ani, aproape nimeni nu auzise de YouTube. Acest site, unde oamenii pot încărca filmuleţe şi privi videoclipuri, a fost lansat în 2005 de către trei americani, foşti angajaţi ai companiei PayPal, Chad Hurley, Steve Chen şi Jawed Karim. Hurley a făcut studii de design la Universitatea Indiana din Pensylvania, iar Chen şi Karim au studiat ştiinţa computerelor la Universitatea Illinois de la Urbana-Champaign.
Fondatorii site-ului au spus că ideea le-a venit după o petrecere, în 2005. Domeniul www.youtube.com a fost activat pe 14 februarie 2005, iar după această dată a fost realizat site-ul web. Sediul companiei era, la acea vreme, deasupra unei pizzerii şi a unui restaurant japonez în San Mateo, California.
Primul filmuleţ postat