„Visezi la o destinație exotică, dar ți se pare inaccesibilă? Ți-o oferim în rate!“ „Cumperi o excursie, primești una gratis!“ În jurul unor astfel de mesaje și-au construit agențiile de turism campaniile menite să le accelereze vânzările în primul sezon de la ieșirea din recesiune.
Turoperatorii și-au pus mari speranțe în sezonul estival de anul acesta, după ce în 2010 au început să recupereze pierderile cauzate de criză. Deși vânzările de pachete din cadrul campaniei „early booking“ au urcat cu 35% anul acesta, pentru a fi considerate cu adevărat bune, cifrele aferente lunilor mai și iunie mai au nevoie să crească.
„Cumperi o vacanță în Turcia și primești gratuit o alta în Grecia!“ Pare neverosimil, însă o agenție de turism a venit în întâmpinarea clienților săi cu o astfel de ofertă. Practic, orice turist care cumpără un sejur în Kușadasi, Marmaris sau orice altă destinație din Turcia pentru care transportul se face cu autocarul, primește din partea agenției o vacanță în Halkidiki, Riviera Olimpului, Thassos, Corfu sau Zakynthos. „Oferta este valabilă pentru vacanțele din perioada
1 mai-15 iunie, respectiv 15 septembrie-15 octombrie, iar locurile sunt limitate. Însă, pentru aceste rezervări nu se acceptă anulări și modificări“, spune Marius Berca, directorul de marketing al turoperatorului Christian Tour. Tot pentru extrasezon, aceeași agenție a pregătit pachete all inclusive pentru Antalya. Astfel, un sejur cu cazare la o unitate de trei stele costă 195 de euro, la patru stele - 295 de euro, iar la cinci stele - 395 de euro. „Avem bonusuri și pentru Bulgaria. Pe durata întregului sezon estival, pentru fiecare rezervare de turism individual, turiştii câştigă un voucher de transport gratuit pentru acelaşi număr de persoane. De exemplu, dacă fac rezervare pentru două persoane care călătoresc cu maşina personală, primesc pentru alt