Filmul lui Radu Muntean, care a intrat in cinematografele americane in 25 mai, se bucura de o presa foarte buna peste Ocean. Nici o apreciere negativa. Plasandu-l in trena marilor succese ale „noului val romanesc”, jurnalistii americani ii pun in evidenta precizia scriiturii, interpretarile remarcabile si siguranta regiei. Cea mai buna recenzie e cea din „The New York Times”, unde se vorbeste despre „realismul unei tomografii”.
Sub semnatura lui A.O.Scott, cotidianul "The New York Times" a publicat in 24 mai, sub titlul "Case of Romanian Realism: Regular Guy, With Wife and Girlfriend", o cronica de intampinare in care sustine ca "forta filmului sta in fidelitatea riguroasa, artistica si umana fata de circumstantele cotidiene".
"'Realism' si 'minimalism' - termeni adesea folositi pentru a descrie filmele hotarate si epurate venite din Romania ultimului deceniu - par nu doar evidenti, dar si inadecvati operei dlui Munteanu", scrie criticul american, remarcand ca, la fel ca precedentele doua filme ale cineastului, "Marti, dupa Craciun" "executa cu claritate simpatetica si lipsita de remuscari diagrama comportamentului unui barbat care e in acelasi timp voluntar si pasiv.
Economia lui formala e uluitoare si subtila. Intregul film consta in cateva secvente in care camera se misca doar cand e nevoie. Nimic esential nu lipseste insa, iar povestea nu e deloc simpla. Acesta e realismul unei tomografii sau al unei radiografii de genul celei pe care Raluca le-o arata lui Paul si Adrianei. Camera dezvaluie adevaruri de regula ascunse vederii iar acestea, odata dezvaluite, devin obiectul unor interpretari agonizante, nesfarsite."
Numindu-i pe Mimi Branescu si Mirela Oprisor "actori de un instinct neobisnuit si de o precizie intuitiva", A.O. Scott remarca faptul ca si scenele care ar putea parea minore sunt jucate cu "atentie meticuloa