foto: freedigitalphotos.netCum putem solutiona sau chiar evita conflictele care apar la locul de munca? Rolul managerului este de a gasi sursa conflictului si de a incuraja o cultura de lucru in echipa, bazata pe respect fata de colegi, opinii si diversitate, au declarat pentru DailyBusiness.ro specialisti in resurse umane.
"Cand oamenii cunosc si respecta un set de valori cu care rezoneaza, ei sunt mult mai implicati in activitatea si obiectivele companiei, devin mai rapid performanti si isi solutioneaza mai usor conflictele care apar in activitate", a spus Larisa Condriuc, manager Manpower Professional.
Ea a mentionat ca pentru situatiile cand nu se pun de acord, e rolul managerului sa ii asculte cu deschidere si obiectivitate pe cei implicati pentru a intelege situatia si sa adreseze intrebari deschise care sa-i ajute sa ajunga la un consens.
"Managerul poate sa ofere raspunsul care conduce la aplanarea conflictului, insa impactul este mult mai mare cand ofera coaching echipei si ii sprijina sa isi identifice solutia proprie", a adaugat Larisa Condriuc.
Pentru ca managerul sa mentina si sa dezvolte o cultura de organizatie eficienta, e important sa aiba o atitudine pozitiva si deschisa catre toti membrii echipei si sa ii asculte activ de fiecare data cand acestia ii solicita suportul.
"Chiar in situatiile conflictuale, managerul va ramane calm, obiectiv si va reitera valorile la care echipa adera, orientand discutia catre solutionare si nu catre cautarea de vinovati", a spus Larisa Condriuc.
Un manager poate gresi cel mai mult cand ia decizii fara sa analizeze toate informatiile sau fara sa asculte perspectiva si argumentele fiecaruia dintre cei implicati. Acest lucru poate avea efecte care depasesc situatia respectiva si genereaza demotivare, pierderea increderii din partea unuia sau a unor angaja