Cardurile de fidelizare, punctele de recompensare sau transformarea acestora in produse si discount-uri sunt investitii care genereaza atat cresterea vanzarilor, cat a gradului de cunoastere a propriilor clienti. Pe de alta parte, atrasi cu premii ieftine, pentru care in unele cazuri trebuie sa plateasca suplimentar, cumparatorii cad in plasa cheltuielilor mari si a furnizarii datelor personale, cu sau fara voia lor.
Carmen Balan, profesor in cadrul Institutului MBA Asebuss, a declarat ca nu este ieftin pentru companii sa implementeze campanii de fidelizare si recompensare. Si asta pentru ca acestea trebuie sa investeasca masiv in tehnologia IT si in personalul aferent.
Costurile generate de tehnologia IT sunt date de bazele de informatii despre clientii respectivi. Pe de alta parte, datele reprezinta o sursa importanta de informatii pentru companie, aceasta cunoscandu-si in permanenta consumatorul.
Carmen Balan a explicat cum un simplu card ofera informatii despre profilul clientului, ce cumpara, de unde, ce valoare au cumparaturile lui, compania afland chiar daca "ai divortat, te-ai casatorit, ai un copil, in functie de schimbarile structurii cumparaturilor tale".
Fidelizarea in imobiliare si avocatura
Potrivit specialistilor, programele de fidelizare sunt indicate nu numai in ceea ce priveste produsele si serviciile de scurta durata, ci si acolo unde un client poate apela doar o singura data in viata, cum ar fi casele de avocatura, dezvoltatorii imobiliari sau producatorii de materiale de constructii. In acest sens, Balan sustine ca aici, programele de recompensare ajuta companiile respective in atragerea de noi cumparatori, pe baza recomandarilor date de fostii clienti.
Astfel, fie ca este vorba de cresterea vanzarilor, a numarului de clienti sau a referintelor, companiile ies in castig si datorita u