Akzo Nobel Coatings Romania, subsidiara locala a grupului olandez Akzo Nobel, cel mai mare producator de lacuri si vopsele din lume, si-a bugetat pentru 2011 o crestere cu 20% a cifrei de afaceri, pana la 34,8 milioane de lei (8,5 mil. euro), pe fondul extinderii prezentei la nivelul pietei.
“Ne dorim sa avem o crestere de pana la 20% a cifrei de afaceri in 2011, iar vanzarile pe care le-am inregistrat de la inceputul anului si pana acum ne arata ca suntem in grafic. Cresterea estimata se bazeaza pe extinderea retelei de distribuitori, precum si pe aportul magazinelor proprii”, spune Marius Pintea, market manager al Akzo Nobel Coatings Romania.
Compania a inaugurat primul show-room propriu, care se afla in Capitala, pe Calea Grivitei. Unitatea, cu o suprafata de circa 200 de metri patrati, a suportat investitii de 400.000 de euro, suma care a inclus si achizitia spatiului, de la firma Eurocolor, in structura careia se afla, printre altii, si Ferenc Hegedusi si Lorand Szarvadi-Teglas, doi dintre actionarii retailerului de IT, electronice si electrocasnice Domo Retail.
Pana la sfarsitul anului, importatorul de lacuri si vopsele intentioneaza sa mai deschida in 2-3 show-roomuri, investitii ce vor fi dezvoltate alaturi de partenerii de distributie. Printre orasele vizate pentru urmatoarele unitati se numara Timisoara, Craiova, Iasi, Constanta si Brasov.
"De asemenea, in 2012, urmeaza sa mai deschidem inca 4-5 magazine, tinta noastra fiind ca pana la sfarsitul anului viitor sa avem circa zece unitati”, mentioneaza Pintea.
El apreciaza ca piata de lacuri si vopsele ar putea inregistra o stagnare sau chiar o usoara crestere in 2011.
Aproximativ jumatate din vanzarile Akzo Nobel in Romania se realizeaza prin intermediul retelelor de bricolaj, iar restul prin magazinele de materiale de constructii.
La jumatatea anului trecut, o