Romanii care si-au cumparat automobile inainte de2007 si au de gand sa le vanda, s-ar putea trezi in postura de a fi mairentabil sa le caseze, decat sa isi caute clienti pe piata second-hand. Nouataxa auto inventata de autoritati este, in unele cazuri, mai mare decat pretulde vanzare al masinii.
Sa spunem ca vreti sa vindeti sau sa cumparati un automobil Euro 3 sau 4, cu un motor de 1.400 centimetri cubi, produs intre 2000 si 2006. O masina obisnuita pentru Romania, intalnita foarte des, si pentru care ar urma sa platiti in prezent, potrivit site-urilor de profil, intre 2.000 si 3.000 de euro la nivelul normelor Euro 3 si 2.500-4.000 euro in cazul Euro 4.
Cele mai cautate masini in piata second-hand sunt cele aflate la primul proprietar. In piata exista falsa impresie ca, daca a avut un singur sofer, acesta ar fi avut grija de ea, iar astfel masina are sanse sa fie intr-o stare buna.
Daca pana acum, nu plateati niciun ban in plus in afara de pretul masinii si taxele clasice, incepand cel mai probabil de luna viitoare, va trebui sa achitati o taxa de inmatriculare speciala. Asta daca initiativa ministrului Mediului, Laszlo Borbely, de extindere a taxei de poluare auto si pentru masinile inmatriculate inainte de 1 ianuarie 2007, va fi aprobata miercuri de Guvern.
Ce va insemna aceasta? Daca se va mentine actuala modalitate de calcul, cumparatorul va trebui sa plateasca o taxa ce poate ajunge chiar la pretul masinii dorite. Asta chiar si in conditiile in care Guvernul va oferi o reducere de 20-30%.
Un simplu calcul realizat cu ajutorul unui simulator pe unul dintre site-urile auto arata ca viitorul proprietar va avea de platit o taxa de 560 euro pentru Euro 4 si de 1.836 euro (Euro 3). Asta daca a inmatriculat-o in decembrie 2006. Daca motorul este Euro 2, taxa creste la 5.208 euro, la Euro 1 ajunge la 11.457 euro, iar