Un bucureştean spune că a cumpărat un aparat de firmă defect. Sursa: SHUTTERSTOCK
"La începutul acestei luni, am cumpărat un aparat de făcut espresso, marca Saeco Philips. Când am încercat să prepar un espresso am observat că nu funcţiona, adică nu producea apă caldă necesară pentru preparea băuturii", povesteşte Cătălin Enescu.
Clientul a mers cu aparatul la magazinul de la care l-a cumpărat, însă a întâmpinat probleme în a-l returna, iar mărul discordiei este certificatul de garanţie.
"Deşi pe certificatul de garanţie este precizat că produsele se pot returna în termen de 15 zile de la cumpărare, persoana de la departamentul de electrocasnice m-a anunţat că procedura de lucru este ca aparatul să fie trimis către firma de service a producătorului în vederea stabilirii defectului, chiar dacă aparatul a fost testat şi de o echipă din magazine", detaliază bărbatul, adăugând că nedumerirea sa e dacă " îşi poate recupera banii pe aparat sau poate fi înlocuit mai devreme pentru că banii lui sunt blocaţi timp de 15 zile".
Consumatorii, condiţionaţi de acordul vânzătorului
Conform legislaţiei româneşti, există două tipuri de de garanţii: legală şi comercială. Conform regulilor privind garanţia legală, atunci când un produs se defectează în termen de doi ani de la data livrării, vânzătorul trebuie să îl repare sau să îl înlocuiască.
Specialiştii în Protecţia Consumatorului susţin că un consumator are dreptul de a opta între reparare şi înlocuire, dar vânzătorul se poate opune măsurii alese dacă aceasta îi determină costuri mai mari.
De regulă, în practică, se apelează cel mai des la reparare, care trebuie să se efectueze în termen de 15 zile calendaristice.
"În cazul de faţă, este posibil ca vânzătorul să fi acordat o garanţie comercială, oferind posibilitatea ca produsul defect să