Online-ul pare sa inghita print-ul, publisherii se intrec in pronosticuri in ceea ce priveste numarul de ani pana la disparitia ziarului de hartie Si totusi, distributia de presa pare o afacere din ce in ce mai profitabila in Romania. Salvarea vine de la ziarele straine.
Si asta in ciuda scaderii dramatice a tirajele cotidianelor, a renuntarii la print a unor titluri precum Gandul sau Business Standard sau Cotidianul, a micsorarii formatelor, in cazul Adevarul sau Evenimentul Zilei, sau chiar a disparitiei unor branduri precum Ziua sau Gardianul.
Toate acestea au fost compensate de distribuitorii de presa prin aducerea in Romania a mii de titluri internationale, dupa o reteta adoptata la nivel mondial. In plus, eliminarea printului in cazul cotidianelor a fost compensata de cererea crescuta de reviste.
Mihai Manea, director general al retelei de distributie Manpres Distribution, a declarat pentru DailyBusiness.ro ca disparitia de pe piata sau scaderea tirajelor a unor importante publicatii, a fost compensata de aducerea unor noi titluri de presa straina.
Acest lucru a facut ca in primul trimestru din 2011, numarul de clienti ai companiei sa fie mai mare cu 25%, comparativ cu aceeasi periada a lui 2010.
Cresterea numarului de abonati s-a reflectat si in cifra de afaceri a companiei. Potrivit lui Manea, in 2010 aceasta se ridica la aproximativ 4.500.000 lei, iar estimarile pentru 2011 arata ca volumul vanzarilor ar putea atinge 5.600.000 lei.
Distribuitorul a adaugat ca restragerea tirajelor nu afecteaza activitatea companiei, pentru ca "noi facem doar contractare si livrare la sediu/domiciliu a ziarelor, revistelor, etc".
Disparitia Gandul sau Cotidianul, scadere cu 8% a cifrei de afaceri
In schimb, disparitia unor de titluri din presa scrisa precum Gandul, Cotidianul, Ziua, G