Poliţia Rutieră a solicitat reintroducerea radarelor fixe în încercarea de a stăvili numărul accidentelor grave. Autorităţile pregătesc un cadru legal, care va fi pus la punct de un grup de lucru format din reprezentanţi ai Ministerului de Interne, ai Ministerului Sănătăţii şi ai Ministerului Transporturilor.
„Direcţia Rutieră a iniţiat demersurile pentru reimplementarea radarelor fixe. Au fost destule probleme şi discuţii interminabile pe această temă şi din acest motiv am cerut să participe toţi factorii implicaţi în siguranţa rutieră. După ce se va găsi cea mai bună soluţie, vor urma recalibrări şi reaşezări ale radarelor fixe, astfel încât să servească în primul rând la reducerea numărului accidentelor rutiere", a explicat comisarul-şef Lucian Diniţă, şeful Poliţiei Rutiere.
Viteza, principala cauză de accident
Unul dintre motivele pentru care autorităţile doresc reintroducerea radarelor fixe este reducerea numărului de accidente grave produse din cauza vitezei pe acele porţiuni de drum, dar şi a altor abateri pe care şoferii le comit atunci când ştiu că nu sunt văzuţi de nimeni. Numai în primele patru luni ale acestui an, peste 500 de oameni au murit, iar alţi aproximativ 2.000 au fost grav răniţi în 2.300 de accidente de circulaţie.
Cele mai multe dintre aceste tragedii s-au produs din cauza vitezei excesive sau neadaptate la condiţiile meteo, a depăşirilor neregulamentare şi a neacordării de prioritate. În comparaţie, în perioada similară a anului trecut s-au înregistrat 2.388 de accidente grave, soldate cu 606 morţi şi aproape 2.200 de răniţi grav.
Şi în anul 20101, numărul accidentelor grave a scăzut cu aproximativ 11% faţă de 2009, fiind pentru al doilea an consecutiv când se înregistrează scăderi substanţiale. „Obiectivul României este de a ţine pasul şi de a menţine acelaşi trend cu Uniunea Europeană în ceea ce priveşt