Cum au câştigat lupta cu recesiunea companiile mici, prinse în vârtejul celor mai afectate pieţe, şi cum au servit drept model de adaptare pentru giganţii nevoiți să-și ajusteze din mers planurile de afaceri. Tendinţa companiilor din imobiliar, retail, auto, pieţe financiare şi branding de a se repoziţiona pe segmentele de nişă este tot mai evidentă.
Când îl întrebi de ce a plecat, în 2007, din postul de Managing Director al companiei Raiffeisen Evolution, răspunsul lui Cătălin Scripcaru este simplu: „Am vrut să devin antreprenor". Scripcaru, care este în prezent Managing Partner al Advanced Development şi deţinător al master francizei Century 21 în România, are un singur regret: „Am plecat prea târziu". Într-adevăr, la doar un an după decizia sa, economia românească a început să dea rateuri, iar sectorul imobiliar, principalul motor, s-a gripat. În anul scurs de la plecarea sa de la Raiffeisen Evolution şi până la declanşarea crizei, antreprenorul avea în proiect un ansamblu rezidenţial cu peste 1.000 de apartamente, Cernica Residential Park.
Mihai Sfinţescu, directorul 3TS Capital Partners, crede că IMM-urile sunt o nişă neexploatată
În portofoliul companiei se mai află terenuri în zona Timpuri Noi, 13 Septembrie, Bulevardul Şincai şi în Piaţa Rosetti din Capitală. Pe acesta din urmă, Scripcaru a decis să dezvolte un bloc de mici dimensiuni (13 apartamente), destinat managerilor din multinaţionale. Investiţia s-a ridicat la patru milioane de euro, o parte importantă din această sumă reprezentând preţul terenului. Clădirea, începută în 2009, este acum aproape gata, dar apartamentele nu pot fi vândute, cel puţin pentru moment.
Miza pe proximitate
Pentru o vreme, locuinţele vor fi închiriate, întrucât firma are mare nevoie de bani pentru plata creditelor. Decizia lui Scripcaru, un mic dezvoltator imobiliar, se