Dând o replică ironică calendarelor „fierbinţi "cu femei tinere de prin reviste, artistul plastic Mălina Ionescu a realizat un calendar cu totul şi cu totul original folosind drept modele femei în vârstă.
Artista a făcut 12 fotografii-portret (câte una pentru fecare lună a anului) ale unor doamne pe care le-a adunat într-o expoziţie intitulată „Calendar eliptic" ce va fi deschisă până pe 8 iunie la LC Foundation - Centrul de Artă Contemporană. Fără a se dori a fi portrete de luptătoare, fiecăreia dintre cele 12 fotografii îi sunt asociate câte un an şi o revoluţie: Primăvara de la Praga, Deecembrie 1989, Revoluţia Twitter de la Chişinău, ajungându-se până la recentele mişcări din Africa.
Deşi nu au fost revoluţionare ele însele, femeile în cauză au purtat tot felul de lupte în viaţă şi chiar pentru decizia de a poza într-un astfel de calendar atât de atipic, modelele au avut nevoie de mult curaj. Fotografiile surprind prin eleganţă şi distincţie, iar modul aproape timid şi feciorelnic cu care femeile au pozat este de-a dreptul emoţionant. După cum scrie în caietul de prezentare al expoziţiei, prin „Calendarul Eliptic", Mălina Ionescu propune o „revizitare a istoriei în cronologia unor evenimente care pot fi pe scurt definite ca manifestare a demnităţii umane în refuzul de a se lăsa zdrobită de sisteme sau etichete".
Dând o replică ironică calendarelor „fierbinţi "cu femei tinere de prin reviste, artistul plastic Mălina Ionescu a realizat un calendar cu totul şi cu totul original folosind drept modele femei în vârstă.
Artista a făcut 12 fotografii-portret (câte una pentru fecare lună a anului) ale unor doamne pe care le-a adunat într-o expoziţie intitulată „Calendar eliptic" ce va fi deschisă până pe 8 iunie la LC Foundation - Centrul de Artă Contemporană. Fără a se dori a fi portrete de luptătoare, fiecăreia dintre cele 12 fotografii îi