Podul Hobanat din cadrul pasajului denivelat suprateran Basarab a fost supus luni la primele teste de rezistenta. Testele au inceput luni dimineata si continua pe parcursul a trei zile, structura de rezistenta a pasajului lung de 1,9 kilometri fiind testata cu 13 tramvaie si 26 de camioane, gradul total de incarcare ajungand la 1.500 de tone, conform constructorilor. Sorin Oprescu a promis ca, dupa primirea rezultatelor testelor de rezistenta, inaugurarea pasajului este o chestie de "ore si de zile". Lucrarile de pe santier si vizita primarului Sorin Oprescu au fost perturbate luni seara de o furtuna zdravana care s-a abatut asupra Capitalei, fortandu-l pe edil sa dea declaratii presei intr-unul dintre tramvaiele de test.
Oprescu: "Imediat cum vom primi rezultatele testelor de rezistenta, va promit eu, ca ii vom da drumul. E o chestie de ore si de zile"
Lucrarile la Pasajul Basarab, cea mai mare lucrare de fluidizare a traficului din Capitala, sunt pe ultima suta de metri. In afara de testele de sarcina care se realizeaza zilele acestea, se mai lucreaza doar la statia intermodala de tramvai plasata pe tablierul podului hobanat, cel mai lat din Europa.
Luni au inceput testele de rezistenta la podul hobanat al Pasajulului Basarab. Testele de rezistenta constau in incarcarea cu pana la 13 tramvaie si 26 camioane pentru o incarcare maxima a podului de 1500 tone. Luni s-au utilizat doar 6 tramvaie si 12 camioane, urmand ca in zilele urmatoare sarcina sa creasca progresiv. Testele de luni au inceput de la ora 6 dimineata.
In cadrul testelor se fac masuratori privind deplasarile in plan vertical si orizontal ale elementelor structurii de rezistenta.
Primarul general si reprezentantii constructorului au precizat ca dupa prima zi, testele s-au desfasurat bine si ca pasajul a rezistat cum trebuie teste