La 20 de ani de la instalarea în România, Radio France Internationale (RFI) intenţionează să rămână aici.
Ultimul post de radio internaţional aflat pe piaţa media autohtonă (după retragerea BBC) s-a modernizat, oferind ascultărilor săi modalităţi inovative de a rămâne la curent cu actualitatea românească şi internaţională, printr-un site cu design nou, dar şi prin tehnici noi de ascultare - pe telefoanele mobile ori în sistem Podcast.
Directorul delegat al RFI, Geneviève Goetzinger, spune că postul internaţional a decis să păstreze filiala din România datorită locului important pe care aceasta şi l-a câştigat în peisajul media local. Decizia e cu atât mai importantă, dacă ţinem cont că RFI a renunţat, după debutul crizei economice mondiale, la toate celelalte filiale europene pe care le deţinea precum şi la o parte dintre antenele pe care transmitea în alte colţuri ale lumii.
Radioul poate profita de „epoca internetului"
Într-un interviu pentru „Adevărul", oficialul francez spune că un argument suplimentar îl reprezintă relaţiile speciale dintre România şi Franţa, dar şi interesul editorial generat de subiecte precum dificultăţile apărute în relaţiile bilaterale în ultima perioadă, dosarul repatrierii rromilor români ori dosarul Schengen. „Percepţia generală a francezilor despre România este că e vorba de o ţară prietenă, francofonă şi francofilă", precizează Geneviève Goetzinger.
În privinţa radioului ca instituţie media, directorul RFI consideră că acesta poate profita de „Epoca Internet" pentru a câştiga noi ascultători. „Eu cred că radioul are viitor, pentru că este media spontaneităţii, a reacţiei instantanee. Şi cred că Revoluţia tehnologică îi oferă şansa de a se dezvolta.
Cei care vor şti să se adapteze vor avea un cuvânt extrem de important în piaţă, pentru că radioul rămâne un mijloc de informare „magic"." Astfel, RF