Întrebare: ce fac producătorii de bere când vânzările nu se mai opresc din scădere? Studiu de caz: Ursus Breweries, liderul pieței românești.
Este o dimineață excepțională - luați-o ad litteram - pentru Londra. Vremea este frumoasă și, cel mai important, nu plouă. Graham Mackay , CEO al SABMiller, al doilea mare producător de bere al lumii, anunță rezultatele financiare preliminare printr-un webcast și răspunde întrebărilor analiștilor. Ulterior, vine în sala de consiliu pentru un briefing cu jurnaliștii din Europa Centrală și de Est.
Totul se întâmplă în sediul SABMiller, aflat foarte aproape de Hyde Park. Mackay învârtește dezinvolt un pix cu degetele de la mâna dreaptă și se lasă pe spătarul flexibil al unui fotoliu din sala de consiliu. Nu știm cât din starea sa de bună dispoziție se datorează vremii de afară - deși industria berii depinde mult de vreme -, dar, cu siguranță, are motive de confort datorită rezultatelor pentru anul financiar care s-a încheiat pe 31 martie 2011.
La nivel de grup, volumele vândute, veniturile și profitabilitatea au crescut. Asta în ciuda scăderilor din America de Nord și Europa. De notat că, indiferent de dinamica veniturilor, Mackay a anunțat o creștere a profitabilității operaționale în toate zonele în care SABMiller este prezent: America Latină, Europa, America de Nord, Africa, Asia și Africa de Sud - țara de origine a SABMiller.
Află pe forbes.ro care este strategia grupului sud-african pentru filiala sa din România, Ursus Breweries, liderul pieței locale de bere