Abandonul şcolar reprezintă o preocupare tot mai importantă pentru autorităţi. În acest sens a fost demarat un proiect care să preîntâmpine şi să corecteze fenomenul. Se urmăreşte adoptarea unei strategii pentru menţinerea şi reintegrarea persoanelor aflate în pragul părăsirii şcolii în sistemul educaţional, dar şi îmbunătăţirea performanţelor şcolare, în cazurile în care se înregistrează calificative nesatisfăcătoare.
Marţi, au fost prezentaţi indicatorii şi rezultatele intermediare din cadrul proiectului „Eu nu abandonez şcoala”. Concluziile sociologilor arată că judeţul nostru nu are cel mai mare grad de abandon şcolar la nivelul ţării, existând însă situaţii premergătoare de risc şi situaţii premergătoare de abandon.
Profesorul Lucian Marina, de la Catedra de Sociologie a Universităţii „1 Decembrie 1918” Alba Iulia a precizat că problema abandonului şcolar intervine în cazul copiilor ai căror părinţi se confruntă cu probleme socio-economice. Totodată, s-a constatat în urma studiilor de caz că elevii cu rezultate foarte slabe la învăţătură sau predispuşi la abandon şcolar au părinţi cu mai puţin de opt clase, părinţi analfabeţi sau semianalfabeţi.
Tocmai de aceea, rezultatele directe generate de proiectul „Eu nu abandonez şcoala” vizează creşterea numărului elevilor consiliaţi în cadrul programului “Şcoală după şcoală” şi îmbunătăţirea markeri-lor şcolari ai acestora, obţinerea de rezultate pozitive în cazul elevilor cu tendinţe de abandon şcolar (se estimează că peste 60% dintre cursanţi vor obţine un certificat de absolvire), responsabilitatea comunităţii şi a opiniei publice prin mesajul campaniei, dar şi formarea de specialişti în discipline şcolare cu aplicaţii de tip învăţământ remedial “Şcoală după şcoală”.
Proiectul este iniţiat de Primăria Alba Iulia, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar al Judeţului Alba, Universitatea “1 Decem