65% din populația care trăiește în spațiul UE utilizează internetul, iar 40% din cetățenii comunitari își fac cumpărături online. Acestea sunt câteva din concluziile unui raport făcut astăzi public de către Comisia Europeană.
Tabela de marcaj care indică nivelul performanței UE și a statelor membre în ceea ce privește realizarea obiectivelor convenite ale Agendei digitale pentru Europa, după primul an de la lansarea acesteia.
Deși în general, progresele înregistrate în cursul primului an al Agendei digitale au fost satisfăcătoare, evoluția este decepționantă în unele sectoare, în special în ceea ce privește extinderea noilor rețele ultrarapide de bandă largă - unul dintre principalele obiective ale Agendei digitale.
Tabela de marcaj indică progrese satisfăcătoare în ceea ce privește:
• Utilizarea periodică a internetului. care a crescut rapid, atingând un procent de 65% din populația UE (obiectivul fiind de 75% până în 2015). De asemenea, grupurile dezavantajate, cum ar fi persoanele cu mai puține studii și vârstnicii, utilizează internetul într-o mai mare măsură, ponderea acestora crescând de la 42% la 48%, ceea ce face posibilă atingerea obiectivului de 60% stabilit pentru 2015. Ponderea persoanelor care nu utilizează internetul a scăzut de la 30% la 26% din populație.
• Cumpărăturile online. Dintre cetățenii UE, 40% fac cumpărături online, procent care include 57% dintre internauți. În 8 țări din UE, mai mult de jumătate din populație face cumpărături online.
• E-guvernarea: 41% dintre cetățeni utilizează serviciile de e-guvernare, iar jumătate dintre aceștia au trimis formulare completate online. Planul de acțiune privind guvernarea electronică ar trebui să contribuie la realizarea obiectivului stabilit pentru 2015, și anume utilizarea serviciilor de e-guvernare de 50% dintre cetățeni și de 80% dintre întreprinderi.
• Pr