Pentru cei care urmează să vină la mare vara aceasta, vestea că municipalitatea constănţeană a scos taxa de acces în staţiune nu poate aduce decât bucurie. Pe de altă parte, în condiţiile în care primarul Radu Mazăre s-a luptat, sau cel puţin a dat impresia, de fiecare dată, că se luptă pentru fiecare bănuţ în plus pe care îl poate stoarce de la turişti şi nu numai, scoaterea bruscă a taxei ridică semne de întrebare pentru cei care cunosc modul în care funcţionează administraţia locală.
De altfel, în urmă cu puţin timp, când a fost întrebat de când va fi pusă în aplicare taxa de barieră în acest sezon, Mazăre a precizat că la data la care se pune în funcţiune în fiecare an, adică la începutul lunii iunie. Ceea ce denotă faptul că această decizie privitoare la suspendarea taxei a fost luată destul de recent. În plus, decizia surprinzătoare de suspendare a taxei este cu atât mai suspectă cu cât primăria a anunţat vinerea trecută că, începând cu 30 mai, deţinătorii de maşini în leasing se pot prezenta la sediul instituţiei pentru a-şi ridica legitimaţiile de liberă trecere.
Mult-contestata taxă de barieră din staţiunea Mamaia introdusă de autorităţile locale în 2005 pentru a atrage bani la buget în vederea organizării spectacolelor în staţiune sau pentru pază şi iluminat nu va mai da bătăi de cap turiştilor care se gândeau în fiecare vară, cu groază, că îşi vor da o parte din bugetul alocat vacanţei pe o taxă de pe urma căreia nu beneficiază în nicio măsură. Numai anul trecut, municipalitatea constănţeană a încasat de pe urma taxei de barieră 1,4 milioane de lei, cu 300 de milioane de lei mai puţin decât în 2009. De altfel, Curtea de Apel Bucureşti a decis, în luna ianuarie 2010, ca urmare a plângerii depuse de avocatul Laurenţiu Veţeleanu din Bucureşti, că taxa de bariera pusă pe perioada sezonului estival pentru autoturismele care nu sunt din Constanţa est