În week-end, Sinaia a fost gazda primului „Concurs de eleganţă” pentru vehicule istorice din România. 36 de maşini au intrat în competiţia de sub Înaltul Patronaj al Regelui Mihai I. Sursa: GIUSEPPE ROSSISursa: GIUSEPPE ROSSISursa: GIUSEPPE ROSSISursa: GIUSEPPE ROSSI
1 /.
Competiţia a luat startul în curtea Palatului Peleş unde maşinile participante au fost evaluate de un juriu format din şapte membri din care făceau parte Călin Popescu Tăriceanu (preşedinte), primarul oraşului Sinaia, Vlad Oprea şi oficiali ai Federaţiei Internaţionale a Vehiculelor Vechi (F.I.V.A) şi ai PHILPA, clubul maşinilor istorice din Grecia. Concursul a fost organizat de „Retromobil Club România” sub Înaltul Patronaj al Majestăţii Sale Regele Mihai I al României.
Autovehiculele care s-au întrecut pentru titlu au fost punctate în funcţie de aspectul exterior şi interior al maşinii, originalitatea pieselor şi starea generală din punct de vedere mecanic. Maşinile înscrise în concurs au fost fabricate în perioada 1930 – 1975, printre ele numărându- se atât Dacii 1300, cât şi maşini străine ca un Dino (Ferrari) din 1972 sau un Citroen AC4 din 1930.
Pe primul loc în clasamentul autoturismelor istorice fabricate înainte de 1945 s-a clasat un Citroen AC4 din anul 1930. Cea mai veche maşină din concurs a obţinut 508,4 puncte. Într-o ierarhie generală realizată de organizatori un Mercedes Benz 190 SL gri din 1959 a ocupat primul loc, urmat de un alt Mercedes Benz, 280 SL din 1970. Locul trei a fost obţinut de un BMW 1602 fabricat în anul 1972.
Au fost acordate diplome şi pentru cel mai elegant autoturism sedan cu patru uşi (Jaguar S Type din 1965), sedan coupe (BMW 2002 Tii, 1972), maşină cabrio (MGA 1600, 1957), maşină de curse (Alfa Romeo GT Junior, 1966), dar şi premiul pentru cel mai elegant autoturism autohton, o Dacie 1300 din 1969.
@N_P