Hard diskurile externe au devenit la fel de populare ca memory stick-urile. Sursa: SHUTTERSTOCK
Explozia de conţinut media, indiferent că e vorba despre filme, fotografii sau muzică, a determinat creşterea necesităţii de spaţiu de stocare. În acest context, hard diskurile externe reprezintă o soluţie accesibilă şi facilă pentru majoritatea utilizatorilor de calculatoare, potrivit ediţiei revistei "Capital" din această săptămână.
"În 2010, piaţa de hard diskuri externe din România s-a dublat, iar tendinţa de creştere accentuată se menţine şi în 2011. Pentru anul în curs, estimăm o creştere a pieţei de minimum 40%, comparativ cu anul precedent“, a declarat Răzvan Ziemba, directorul general al Asesoft Distribution, companie care distribuie branduri precum Western Digital, Seagate, Samsung sau Verbatim.
Cu cât au scăzut preţurile
Hard diskurile externe dispun de capacităţi mari de stocare, care pornesc de la 250 de GB şi pot ajunge până la 8 TB. "În prezent, preţurile hard diskurilor externe sunt cu aproximativ 25% mai mici faţă de anul 2010. Se înregistrează creşteri ale vânzărilor de hard diskuri externe la capacităţi mari, atât pentru desktopuri (2 TB, 3 TB), cât şi pentru notebookuri (1 TB, 1,5 TB)", a adăugat Ziemba.
Potrivit lui Adrian Udvescu, product manager la Western Digital, cel mai mare producător de unităţi de stocare din lume, piaţa de hard diskuri externe a crescut cu 80% în 2010 faţă de 2009 şi cu 30% în primul trimestru al acestui an, comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Vestea bună pentru consumatori este că şi preţurile s-au redus, odată cu trecerea timpului. Astfel, preţurile au scăzut cu 5%-10% din 2008-2009 până în primul trimestru al acestui an, a declarat Udvescu. "Tendinţa de scădere a preţului se va menţine pe tot parcursul anului 2011“, completează Răzvan Ziemba.