Guvernul va stabili , pentru a nu ştiu câta oara, o nouă metodă de a ne băga mâna în buzunare. Pe faţă şi fără nicio jenă.
Mai bine de patru ani, statul român a încasat ilegal taxa auto. A spus-o răspicat Curtea Europeană de Justiţie la 7 aprilie 2010. Reacţia imediată a ministrului român al mediului a fost una de un tupeu fantastic. Laszlo Borbely declara, la 13 aprilie, că magistraţii europeni se referă la varianta din 2008 şi că actuala taxă de poluare este absolut ok şi va fi încasată în continuare. Nici vorbă să fie returnat vreun ban.
Acum vreo trei zile apare şi opinia experţilor Ministerului de Justiţie. Aceştia au avertizat Guvernul că România riscă sancţiuni financiare din partea Uniunii Europene dacă nu modifică urgent taxa auto şi nu restituie din sumele plătite. Mai mult, este foarte posibil ca şi cei care au pierdut procesele cu statul să le poată câştiga după decizia Curţii Europene. Coaliţia guvernamentală a reacţionat imediat şi a anuţat că va modifica taxa.
Este evident că nepoţii angajaţi în aparatul de stat sunt mai proşti chiar decât birourile pec are le ocupă, dar totuşi cine l-a consiliat pe ministrul mediului când a spus că totul e în regulă? Sau este vorba doar despre eternal dispreţ al mai-marilor zilei faţă de insignifianţii contribuabili din banii cărora se înfruptă cu bale la gură?
Noua metodă de încasare a taxei este tot o hoţie. Toate maşinile înmatriculate în România vor trebui să plătească birul. De data asta nu la prima înmatriculare ci la prima vânzare. Dar prima vânzare asta e şi ea cu schepsis. Dacă ai o maşină cumpărată înainte de 2007 şi vrei s-o vinzi, trebuie să ţii cont că persoana care o cumpără trebuie să plătească o sumă considerabilă la înmatriculare. Nu contează că maşina a fost înscrisă prima dată în circulaţie în anul 2000, spre exemplu, şi de atunci a fost vândută de mai multe ori. Nu, prima vânzar