Avansul tehnologic, trusturile media, editorii si agentiile au fiecare partea lor de vina pentru scaderea abrupta a investitiilor in presa scrisa romaneasca din ultimii ani, pe o piata unde numai Internetul creste, spune Cristian Mucichescu, managing director al agentiei de media OMD Romania. "Presa si-a atins anumite limite din punct de vedere tehnologic. Sigur, nu pe toate (...) A fost inovatie, dar poti sa faci inovatie non-stop? E de ajuns sa publici poze 3D ca sa te lupti cu televiziunea?", s-a intrebat Mucichescu, marti, in cadrul Conferintei Nationale a Presei din Romania. La randul sau, Peter Imre, directorul general Adevarul Holding, a afirmat ca o parte din banii pierduti de presa scrisa sunt "la acele agentii grase" care arata "stiintific" cum se cumpara spatiul publicitar. Razvan Corneteanu, pana in urma cu un an directorul Adevarul Holding, a apreciat ca ideea ca cineva sa-si faca trust de presa ca sa se protejeze de procuratura "s-a perimat".
A patra editie a Conferintei Nationale a Presei din Romania, eveniment organizat de Media Management Institute, este dedicata antreprenoriatului si inovatiei in mass-media. Vezi mai multe detalii aici.
Cristian Mucichescu, OMD:
Banii sunt la clientii de publicitate, iar acestia dau drumul la bani in functie de anumiti factori de eficienta. Toata industria scade, cu exceptia mediului online, care a crescutSi in alte tari se fac simtite tendinte similare (scaderea sau stagnarea pietei in ansamblu si scaderea publicitatii in presa scrisa, in timp ce online-ul creste) - exemple: Cehia, Ungaria, Polonia, Spania, Italia, Germania. In toata Europa, cel mai afectat mediu a fost printul, potrivit datelor OMDPresei, oricat ar vrea sa inoveze, ii lipsesc anumite trasaturi - nu are sunet, imagine in miscareUnul din vinovati - avansul tehnologic, televiziunea combinata cu Internetul. Printul a reusit