Taxa va fi redusă cu un cuantumul ce urmează să fie decis de Executiv, potrivit unor surse participante la şedinţa de ieri a coaliţiei. Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, spune că "ordonanţa sau legea" de modificare a taxei auto va fi adoptată de Executiv în următoarea şedinţă şi că propunerea sa este aplicarea unei taxe auto care să fie percepută la prima vânzare a maşinilor intrate în ţară înainte de 1 ianuarie 2007, data de introducere a taxei de înmatriculare auto, cu o reducere a cuantumului taxei cuprinsă între 20-30%.
Noua taxă - semne de întrebare
Rămâne neclar însă dacă taxa va fi percepută doar maşinilor de provenienţă străină, înmatriculate în România anterior datei de 1 ianuarie 2007, sau şi celor de fabricaţie autohtonă înmatriculate înainte de data menţionată. Intrebarea este legitimiă în timp ce Guvernul doreşte modificarea taxei auto tocmai pentru a scăpa de acuze de discriminare. Ministerul Mediului nu a putut face ieri precizările necesare la solicitarea României Libere.
Totodată în ultimii ani au existat perioade în care taxa auto de plată a fost nulă pentru vehiculele încadrate la acel moment în clasa de poluare superioară. De abia de la începutul acestui an taxa de poluare se plăteşte inclusiv pentru clasa ce conţine maşinile cel mai puţin poluante, respectiv Euro 5. De aceea apare întrebarea: va încerca Guvernul prin viitorul act să pună în egalitate pe cei care nu au plătit taxa nici în perioada 2007-2010 şi nici după cu cei care au introdus maşini în ţară cu aceeaşi vechime, cilindree şi taxă de poluare, dar au fost obligaţi să plătească taxa?
Cine e românul care a obligat Guvernul să recalculeze taxa
Sistemul actual al taxei auto va fi modificat după ce Curtea de Justiţie a Comunităţilor Europene (CJUE) a arătat, într-un punct de vedere exprimat la cererea unei instanţe