Dorinta omului de afaceri Dinu Patriciu, de a vinde peste 90% marfa romaneasca in magazinele proprii Macro si Mic.ro, este privita de unii ca un lucru extraordinar si o sansa pentru revitalizarea economiei romanesti, in vreme ce altii considera ca este un deziderat nerealizabil, "o reclama subliminala ieftina".
Patriciu a declarat, la inaugurarea primului magazin Macro la Brasov, ca isi doreste ca in timp, 90% din produsele vandute in magazinele proprii sa provina de la producatori romani.
Producatorii agricoli imbratiseaza initiativa omului de afaceri.
"Este un lucru extraordinar si realizabil in parteneriate cu femierii. Dar sa se faca atat cu cei care au 10.000 hectare cat si cei cu un hectar. In urma cu 20-30 ani, satul romanesc producea atatea legume si fructe, incat se si exportau. Acest lucru poate fi realizat daca se implica atat producatorul, cat si distribuitorul si comerciantul", a declarat Viorel Matei, presedintele Federatiei Nationale a Producatorilor Agricoli din Romania (FNPAR).
"Trebuie sa existe insa vointa si patriotism. Datorita tehnologiei, un singur om poate face in prezent ceea ce faceau mult mai multi oameni in trecut. In plus, imbucurator este ca tinerii revin sa faca agricultura. Avem o resursa umana mult mai buna decat in alte tari", a mai spus Matei.
El considera ca este nevoie de o infuzie reala de capital in agricultura. Astfel, CEC ar putea derula un program de finantare pentru agricultura, prin care fermierii sa poate oferi cofinantare pentru proiecte de mii de miliarde de la UE. "Atunci, piata va fi mai bine organizata, iar produsele romanesti mai compatibile cu cele din alte state europene. Acolo subventia acopera peste 40-50% din cheltuielile unui fermier, fata de 15% in Romania. Putem concura cu orice stat european la diversitatea de legume si fructe. In Romania se cultiva apr