Produsele alimentare de bază s-au ieftinit în mai comparativ cu luna martie cu 2,1% arată indicele ZF care a fost calculat pe baza preţurilor din hipermarketurile din capitală.
ZF a selectat 15 produse cărora le urmăreşte preţul din 2008 până în prezent în aceleaşi hipermarketuri din capitală, Carrefour Orhideea şi Real Afi Cotroceni. Aceste produse au fost alese pentru că se regăsesc cel mai des în coşul de cumpărături al românilor. În calculul acestui indice ZF a ales pentru fiecare categorie de produse un anumit brand, bine poziţionat din punctul de vedere al cotei de piaţă, produs de unul din jucătorii din top cinci pe categoria respectivă.
Dintre produsele analizate de ZF cele mai mari scăderi de preţ sunt la zahărul Lemarco (1 kilogram), care costă 4,84 lei în mai, cu 14,9% mai puţin decât în martie, la cartofii noi, al căror preţ a scăzut cu 20,8%, până la 2,99 lei şi la pieptul de pui de la Transavia care este cu 8,7% mai ieftin în mai decât în martie. La polul opus, produsele ale căror preţuri au crescut cel mai mult - dintre cele analizate de ZF - au fost sucul Coca-Cola (2 l), merele golden şi făina Băneasa (1kg), iar avansul a fost în fiecare caz de 12,3%, 19,7% şi 6,21%.
Produsele alimentare de bază s-au ieftinit în mai comparativ cu luna martie cu 2,1% arată indicele ZF care a fost calculat pe baza preţurilor din hipermarketurile din capitală.
ZF a selectat 15 produse cărora le urmăreşte preţul din 2008 până în prezent în aceleaşi hipermarketuri din capitală, Carrefour Orhideea şi Real Afi Cotroceni. Aceste produse au fost alese pentru că se regăsesc cel mai des în coşul de cumpărături al românilor. În calculul acestui indice ZF a ales pentru fiecare categorie de produse un anumit brand, bine poziţionat din punctul de vedere al cotei de piaţă, produs de unul din jucătorii din top cinci pe categoria respectivă.
Dintre