La aproape patru ani de la preluarea Automobile Craiova, Ford produce în medie 750 de maşini lunar faţă de 20.000 de unităţi, ţinta lunară asumată oficial pentru acest an.
Ford s-a angajat prin contractul de privatizare semnat în septembrie 2007 să producă 250.000 de maşini la Craiova în acest an, un obiectiv imposibil de realizat luând în calcul cele numai 3.000 de maşini fabricate în primele patru luni.
Constructorul american riscă astfel să fie amendat de statul român cu peste 14 mil. euro (amendă prevăzută în contractul de privatizare în cazul în care Ford nu va produce 250.000 de maşini în 2011), în condiţiile în care de aproape zece luni producătorul negociază cu statul modificarea contractului de privatizare şi decalarea cu cel puţin un an a obiectivelor asumate în 2007. "Discuţiile pe care Ford le are cu statul român înregistrează progrese şi suntem încrezători că vom încheia actul adiţional la Contractul de Privatizare în timp util. Vom reveni cu mai multe detalii la momentul oportun", a declarat pentru ZF Hans Juergen Fuchs, purtător de cuvânt al Ford Europa.
În aşteptarea modificărilor la contractul de privatizare, producătorul american nu a turat motoarele la fabrica de la Craiova, iar Ford produce într-o lună cam jumătate din maşinile pe care Dacia le fabrică la Mioveni într-o zi. Dacă ritmul actual de producţie s-ar păstra, Ford ar ajunge la finalul anului la o producţie de până în 10.000 de maşini, faţă de 250.000 de unităţi asumate la privatizare.
Mai mult, B-Max, modelul de clasă mică al americanilor, care iniţial trebuia să intre în fabricaţie încă de anul trecut, a fost în mod continuu amânat, iar şansele să fie produs în serie în 2011 sunt infime, noul termen fiind începutul lui 2012. Data intrării în producţie a lui B-Max este direct legată de demararea producţiei furnizorilor Ford de la Craiova. Kirchhoff