Clasa de dans a lui Degas
Impresioniştii
Decupajele inedite dezvăluie tehnicile şi temele marilor artişti ai genului. Selecţia Dianei Newall cuprinde 20 de tablouri impresioniste. Fiecare este plasat în context istoric, iar contribuţia sa la dezvoltarea ulterioară în domeniile compoziţiei, culorii şi tehnicii este discutată şi prezentată detaliat. De la atmosfera din "Impresie, răsărit de soare" al lui Monet până la tuşele vibrante din „Peisaj în Chaponval" al lui Pissarro, arta revoluţionară a impresioniştilor este pusă într-o nouă lumină.
Ei au încercat să surprindă impresia fugară a unei scene, o abordare spectaculoasă în contrast cu imaginile mitologice şi istorice idealizate, apreciate în acea epocă de Academie. Această carte urmăreşte istoria şi dezvoltarea artei prin analiza câtorva lucrări fundamentale ale unor maeştri, precum Monet, Pissarro, Degas... Impresioniştii au urmărit o abordare inovatoare a picturii, contestând valorile instituţiilor artistice ale Parisului anilor '60, bazându-se pe cuceririle realiştilor, mai ales ale lui Manet, Gustave Courbet şi ale membrilor Şcolii de la Barbizon. Ei au pictat subiecte moderne folosind stiluri şi tehnici noi. Acest volum oferă o privire analitică asupra câtorva dintre principalele inovaţii ale impresioniştilor. În prim-plan, „La Grenouillère" a lui Auguste Renoir, „Leagănul" lui Berthe Morissot, „Clasa de dans" a lui Degas, „Lăcuitorii de podele" a lui Gustave Caillebotte, „Jochei amatori lângă o trăsură" a aceluiaşi Degas, „Femeie în negru la Operă" a lui Mary Cassatt, „Dejunul canotierilor" al lui Renoir, „Bar la Folies Bergère" de Edoaurd Manet, „Catedrala din Rouen" a lui Claude Monet, „La Place du Théâtre Français în lumina soarelui" a lui Camille Pissarro. În final sunt prezentate operele lui Paul Cézanne şi Georges Seurat. Astfel, renumitul critic Diana Newall, care se ocupă de impactul gl