Piaţa noastră de retail va cunoaşte în perioada 2010-2020 o creştere totală de 62%, au anunţat astăzi, într-o conferinţă reprezentanţii companiei de consultanţă Contrast Management. Astfel, România se va poziţiona în continuare pe primul loc în topul creşterilor, fiind urmată de Polonia cu 57%, Cehia cu 48%, Ungaria cu 46% şi Germania cu 17%. În ultimii 10 ani piaţa noastră de retail a crescut cu 123%.
Criza economică a afectat sever această piaţă, dar comerţul modern a rezistat mult mai bine comparativ cu cel tradiţional. Astfel, piaţa de retail a fost evaluată anul trecut la 16 miliarde de euro întorcându-se undeva la nivelul anilor 2006-2007. Vârful acestei pieţe a fost în 2008 când valoarea ei a ajuns la circa 21 miliarde euro. Oficialii companiei Contrast susţin că piaţa bunurilor de larg consum va ieşi din criză undeva începând de anul viitor fiind strâns legată de evoluţia economiei noastre. Potrivit analizei făcute de Contrast la nivelul anilor 2009 şi 2010 cele mai mari vânzări au fost realizate de Metro, Carrefour, Kaufland, Real şi Selgros. Profitabilitatea medie pe piaţă a fost de 0,5%. În 2009 cei mai buni indicatori de productivitate (vânzări/metru pătrat) i-au avut Cora, Metro şi Carrefour.
A.T. Piaţa noastră de retail va cunoaşte în perioada 2010-2020 o creştere totală de 62%, au anunţat astăzi, într-o conferinţă reprezentanţii companiei de consultanţă Contrast Management. Astfel, România se va poziţiona în continuare pe primul loc în topul creşterilor, fiind urmată de Polonia cu 57%, Cehia cu 48%, Ungaria cu 46% şi Germania cu 17%. În ultimii 10 ani piaţa noastră de retail a crescut cu 123%.
Criza economică a afectat sever această piaţă, dar comerţul modern a rezistat mult mai bine comparativ cu cel tradiţional. Astfel, piaţa de retail a fost evaluată anul trecut la 16 miliarde de euro întorcându-se undeva la nivelul anilor 2006-200