Veniturile din distribuţie au ajuns să reprezinte 50-60% din cifra de afaceri a unui ziar sau a unei reviste
Înainte de criză, veniturile din publicitate generau 60-70% din cifra de afaceri a presei tipărite
Piaţa de distribuţie de presă se ridică la 120 milioane de euro
Dacă înainte de criza economică, cea mai mare parte a veniturilor obţinute de presa tipărită era reprezentată de cele din publicitate, în prezent, situaţia s-a schimbat. "Înainte, 60-70% din cifra de afaceri a publicaţiilor provenea din vânzările de spaţiu publicitar, în momentul de faţă, însă, lucrurile sunt diferite. Veniturile din distribuţie, adică din vânzare la bucată, au ajuns să reprezinte 50-60% din cifra de afaceri a unui ziar sau a unei reviste", a declarat Dan Vasile, managing director al distribuitorului de presă Rautakirja România, în cadrul Conferinţei Naţionale a Presei din România, ediţia a IV-a.
El a mai spus că piaţa de distribuţie de presă se ridică la 120 milioane de euro, în funcţie de preţul de copertă dintre care 60 milioane de euro reprezintă veniturile distribuitorilor. Piaţa de abonamente la ziare şi reviste are o valoare de 20-30 milioane de euro. "Abonamentele sunt relativ limitate, nu joacă un rol important în această piaţă", a explicat Dan Vasile.
În acelaşi timp, proprietarul Rautakirja România a afirmat că această piaţă este fragmentată, existând 4-5 jucători mari care controlează cea mai mare parte a pieţei şi 300 de firme mici.
De la începutul crizei, a mai spus Dan Vasile, 40 de milioane de euro au dispărut din piaţă, în urma neplătirii datoriilor şi în urma dispariţiei unor companii din această industrie.
Toată industria a scăzut, cu excepţia Internetului
Despre evoluţia veniturilor obţinute de presa din România din publicitate, Cristian Mucichescu, managing director al agenţiei de media OMD Români