Operatorii de transport întreabă ce se va întâmpla dacă maşina second-hand cumpărată înainte de 2007 a avut mai mulţi proprietari
Care vor fi prevederile legale în cazul radierii?
În schimb, Borbely ne asigură că taxa va fi percepută tuturor proprietarilor care n-au plătit-o, cu ocazia vânzării
Niciuna dintre variantele taxei de primă înmatriculare (sau de poluare sau de mediu - sau cum o mai fi fost numită) elaborată de Ministerul Mediului nu a fost în concordanţă cu directivele Uniunii Europene, motiv pentru care oficialii s-au gândit să mai scoată una. Probabil pentru a evita declanşarea unei noi proceduri de infringement sau, pur şi simplu, de a se eschiva de la returnarea a peste 750 mil. euro către cei care au plătit-o şi o cer înapoi, bazându-se pe decizia Curţii Europene de Justiţie... Întrebarea care apare însă în mod firesc pe buzele tuturor este "cât de legală va fi aceasta?".
Considerată rând pe rând discriminatorie sau că încalcă dreptul la libera circulaţie a mărfurilor în interiorul Uniunii, taxa a fost periodic modificată, ajungându-se până la actuala propunere aberantă de a fi percepută şi pentru autoturismele second-hand achiziţionate înainte de anul 2007. Această propunere a stârnit însă ample reacţii din partea operatorilor români de transport, potrivit cărora noua variantă "va bloca şi mai mult piaţa auto second-hand şi ascunde de fapt o nouă modalitate aberantă de a soluţiona problematica returnării taxei auto".
În opinia Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT), Guvernul mizează că valoarea taxei de primă înmatriculare la vânzarea unui autovehicul second-hand achiziţionat înainte de 2007 "va fi suportată de cumpărător şi se va regăsi în preţul astfel crescut al maşinii". "Practic, prin noua formulă Guvernul nu urmăreşte decât să evite returnarea banilor, asigurându-se însă faţă de Uniunea Europeană