In conditiile in care in zona marilor proiecte imobiliare nu a mai existat efervescenta anilor dinaintea crizei financiare, singurul segment activ a fost cel al renovarilor. Nimic surprinzator – romanii sunt in topul celor care detin cele mai multe locuinte cu probleme din randul europenilor.
“Singurul canal care a functionat anul trecut a fost cel al renovarilor de locuinte, in conditiile in care marile proiecte de constructii au disparut. 43% dintre romani detin locuinte cu probleme, prost iluminate si fara dotari elementare. Piata se va indrepta in continuare catre renovari si mai putin catre proiecte noi, miscare sustinuta si de proiectele de reabilitare termica”, explica Andrei Dumitrescu (foto), director de vanzari si marketing divizia de adezivi Henkel Romania.
Potrivit estimarilor companiei, piata locala de mortare si adezivi (gleturi, adezivi pentru placari ceramice, chituri si adezivi pentru polistiren, exceptand mortarele comercializate in silozuri) a inregistrat anul trecut o contractie de 15%. Segmentul a raportat si in primele patru luni ale anului o scadere de 5-7%, in timp ce piata de constructii a afisat un declin de 4,7%.
“Pentru acest an cel mai optimist scenariu este stagnarea in cazul industriei de adezivi. Sectorul constructiilor a avut un start mai greoi in acest an, insa dupa cum arata luna mai ne putem astepta la o revenire cel putin la nivelul anului trecut. 2012 este un interval de timp mai realist pentru reluarea consumului”, spune Andrei Dumitrescu.
O veste buna a inceputului de an in domeniul in care activeaza o reprezinta stabilizarea financiara a firmelor cu care Henkel lucreaza, adauga Dumitrescu. In plus, daca 2009 si 2010 au reprezentat ani de restructurare, de reducere a costurilor, anul acesta compania a inceput deja sa dezvolte echipele de marketing si vanzari.
“De la inceputul anului am angaja