Pantofi şi poşete din lemn acoperit cu pânză, rochii reciclate din anii trecuţi, pardesie şi pălării vechi, dar accesorizate în aşa fel încât să pară noi. Afectată de conflagraţia mondială, moda a căutat soluţii de supravieţuire. În 1941, acestea au fost găsite nu în croieli inedite ale hainelor, ci în combinaţii de materiale diferite, de care nu era nevoie pe front. O discuţie despre moda anilor 1940 nu-şi are rostul fără a înţelege impactul pe care l-a avut cel de-Al Doilea Război Mondial asupra vieţii de zi cu zi. Conflagraţia mondială a schimbat, astfel, faţa modei pentru totdeauna. S-ar putea spune chiar că moda feminină a perioadei a fost dictată de Adolf Hitler. Invadarea Poloniei de către Germania nazistă în septembrie 1939 a dat tonul a tot ceea ce s-a întâmplat în următorul deceniu. Iar moda a urmat trendurile sociale şi evenimentele din sfera economică. Lumea era în război şi preocupările legate de vestimentaţie au trecut în plan secund, influenţate, în mod evident, de privaţiunile impuse de conflictul global. Japonezii îi bombardau pe americani la Pearl Harbor, în 1941, la 7 decembrie, iar Germania invada Norvegia, Danemarca, Olanda, Belgia şi Franţa. Raţionalizare, cuvântul de ordine Aprovizionarea fabricilor a fost raţionalizată. Nylonul şi lâna erau necesare frontului, iar importul de mătase japoneză a fost întrerupt după episodul Pearl Harbor. Vâscoza, un material sintetic, înrudit cu nylonul şi descoperit în 1930, devine astfel cel mai utilizat material pentru confecţionarea hainelor. FOTO: Pantofi cu talpă din lemn şi cu ţinte, purtaţi în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial În iunie 1940, Marea Britanie e atacată de nazişti, iar blocada implicită îi determină pe britanici să recurgă la instaurarea unui sistem de cupoane. Adulţii din insulă primeau 66 de cupoane pentru haine pe an. Resursele erau puţine, iar preţurile mari. Multe guverne au inst