În cadrul conferinţei de presă, Traian Băsescu a precizat de mai multe ori că modificările referitoare la capitolul instituţia preşedintelui nu vizează mandatul său actual, cu o singură excepţie. Aceste afirmaţii nu sunt acoperite DELOC de textul proiectului de revizuire a Constituţiei. La ultimul capitol, "Dispoziţii finale şi tranzitorii" (art.153-156), nu prevede absolut NIMIC referitor la intrarea în vigoare a vreunei modificări în ceea ce priveşte preşedintele după actualul mandat. De exemplu, în ceea ce priveşte parlamentul, se prevede expres, la art.155, art.3 că "dispoziţiile legii de revizuire se aplică începând cu următoarele alegeri parlamentare". La fel trebuia precizat şi în cazul preşedintelui, dar acest lucru nu se regăseşte în proiectul de revizuire. Nici pe intervalul articolelor 80-101 (cel referitor la capitolul preşedintele României) nu se face vreo referire explicită a intrării în vigoare a vreunei modificări DUPĂ următoarele alegeri prezidenţiale.
Drept urmare, se aplică în continuare art. 153: "Prezenta Constituţie intră în vigoare la data aprobării ei prin referendum. La aceeaşi dată, Constituţia din 21 august 1965 este şi rămâne în întregime abrogată".
Concluzie: dacă printr-o minune se adoptă modificările care privesc instituţia preşedintelui, atunci Traian Băsescu va beneficia de puterile sporite pe care singur le-a propus.
În cadrul conferinţei de presă, Traian Băsescu a precizat de mai multe ori că modificările referitoare la capitolul instituţia preşedintelui nu vizează mandatul său actual, cu o singură excepţie. Aceste afirmaţii nu sunt acoperite DELOC de textul proiectului de revizuire a Constituţiei. La ultimul capitol, "Dispoziţii finale şi tranzitorii" (art.153-156), nu prevede absolut NIMIC referitor la intrarea în vigoare a vreunei modificări în ceea ce priveşte preşedintele după actualul mandat. De exemplu, în