Grupul de comunicare Lowe, ce cuprinde agenţiile Initiative, Lowe&Partners, Brand Connection, Golin Harris Bucureşti şi Hyperactive, a obţinut anul trecut o cifră de afaceri de 218,5 milioane de lei (52 milioane de euro), în creştere de la 214 milioane de lei (50,6 milioane de euro) în 2009.
În 2010 profitul grupului deţinut de Paul Radu, Veronica Savanciuc şi Interpublic Group (SUA) a fost de circa 2,5 milioane de lei (0,6 mil. euro), aproape la jumătate faţă de 2009, când câştigul a fost de 4,89 mil. lei (1,15 mil. euro). "Deşi 2010 a fost un an în care piaţa de comunicare şi-a continuat trendul descrescător, noi am reuşit să compensăm prin câştigarea de noi clienţi", spune Veronica Savanciuc, preşedinte&CEO al grupului Lowe.
Circa 20% din cifra de afaceri provin din noile contracte câştigate. Printre clienţii grupului se numără Bergenbier, BMW, Electrolux, Ferrero, Franklin Templeton Investments, Johnson&Johnson, Orange, RBS şi Unilever.
Cea mai mare contribuţie la cifra de afaceri totală a grupului, circa 74%, a avut-o agenţia de media Interactive. La polul opus s-a aflat agenţia de digital Hyperactive, cu afaceri de 4,32 mil. lei, a cărei contribuţie la afacerile grupului a fost de circa 2%. Pentru 2011 însă grupul Lowe estimează că 20% din venituri vor veni din zona digital.
Pentru acest an grupul Lowe estimează o creştere a cifrei de afaceri cu aproximativ 10% şi stagnarea profitului la nivelul celui din 2010. Grupul Lowe, un parteneriat acum între doi oameni de afaceri români, Paul Radu şi Veronica Savanciuc, şi gigantul mondial Interpublic, a fost înfiinţat în 1993.
Piaţa de publicitate şi-a continuat trendul descendent început în 2009 şi a scăzut cu 13% anul trecut comparativ cu anul anterior, până la o valoare de aproximativ 330 de milioane de euro, potrivit agenţiei de media MEC Global care nu avea previziuni foarte optimiste