Guvernul incearca tot mai mult sa tina in frau importul de masini rulate, din Uniunea Europeana, pentru ca tara noastra sa nu devina statul in care tarile membre isi caseaza vechiturile. Tocmai de aceea, introducerea taxei de poluare pare sa fi fost cea mai la indeamana solutie pentru autoritati.
Desi cumparatorii s-au razvratit, spunand ca nu au bani de masini noi, si au actionat chiar si in instanta, Executivul pare de neclintit, accepatand, cel mult, o reducere a taxei. Cuantumul nu a fost insa hotarat, vehiculandu-se totusi o reducere de 20-30%.
Pe de alta parte, Guvernul urmeaza sa aprobe, miercuri, si extinderea taxei auto pentru masinile inmatriculate in Romania inainte de 1 ianuarie 2007, la vanzarea acestora.
In contextul in care taxa de prima inmatriculare ar putea fi redusa cu 30%, masinile aduse din strainatate s-au scumpit cu aproape 1.000 de euro intr-o luna, reiese din statisticile Auto.ro.
Incurajati de zvonurile despre scaderea taxei pe poluare, vanzatorii de masini rulate la prima inmatriculare au marit pretul mediu cerut pana la 6.034 de euro la inceputul lunii mai, cu 968 de euro mai mult decat in luna precedenta.
Per total, masinile second hand s-au scumpit in medie cu 115 euro, in luna aprilie, pana la un pret mediu de 7.441 de euro.
Ce ofera piata de masini fara numere romanesti?
In incercarea de afla cat mai costa o masina neimatriculata, Ziare.com a analizat pentru dumneavoastra cateva din ofertele de masini aduse din afara, de pe Auto.ro. Atentie insa, masinile nu sunt inmatriculate in Romania, asa ca, pe langa pretul anuntat, veti mai plati si o suma destul de consistenta pentru taxa de poluare.
De exemplu, un Audi A4, fabricat in 1997 si inmatriculat in Bulgaria costa 2.300 de euro. Masina este incadrata in clasa de poluare EURO 2, iar printre do