„Adevărul“ a condus cel mai nou sedan Renault. Latitude este un nou-venit în segmentul sedanurilor executive şi caută să se impună acolo unde modelele germane fac legea. Încă de la Safrane, Renault a încercat reţete, mai mult sau mai puţin fericite, de modele pe care să le plaseze în gamă deasupra celebrului Laguna.
Noul Latitude este destinat exact acestui segment şi deşi mulţi au fost tentaţi să facă o paralelă între acesta şi VelSatis, noi nu o să cădem în acest păcat. Asta pentru că ne-am rezervat destul timp să pricepem totul despre această maşină şi putem spune cu mâna pe inimă că nu are nicio legătură cu acel model.
Povestea Latitude începe în Coreea de Sud, odată cu modelul Samsung SM5 din care este derivat. Cu ajutorul acestui sedan executiv, Renault încearcă să atace segmentul D şi se pare că are foarte mari şanse de reuşită. La exterior se vede că designerii francezi au făcut un mare efort pentru a adapta grila şi blocurile optice spate cu tehnologia LED şi, din păcate, caroseria clasică în trei volume iese destul de greu din mulţime. Cu toate acestea, la volanul acestei maşini te fereşti cu greu de privirile pofticioase ale fanilor de sedanuri, gen Passat, geloşi că există pe drum ceva mai mare decât maşina visurilor lor.
Postul de conducere este foarte confortabil şi oferă o vizibilitate bună
În interior am descoperit că Latitude este o maşină executivă în adevăratul sens al cuvântului. Materialele din interior sunt de calitate, aerul este ionizat şi parfumat, iar consola centrală are un ecran LCD pe care se pot citi clar informaţiile. Pe scurt, este o maşină de care un director de multinaţională ar fi foarte mulţumit. Locul este suficient pentru cinci persoane, care pot călători confortabil în această maşină chiar şi pe distanţe foarte lungi. Şoferul este chiar răsfăţat datorită scaunului cu încălzire şi masaj.