Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor din Republica Moldova susţine că e vorba despre crearea unei societăţi mixte, care va permite atragerea de investiţii şi tehnologii pentru modernizarea căilor ferate autohtone.
Un proiect de hotărâre de Guvern publicat pe site-ul ministerului Transporturilor de la Chişinău, prevede fondarea împreună cu Grampet SA din România, a unei societăţi pe acţiuni, în care cota-parte a statului moldovenesc va constitui 40%, iar cota-parte a firmei româneşti 60% din capitalul social.
În calitate de aport la capitalul social al societăţii pe acţiuni ce se înfiinţează, Guvernul de la Chişinău ar urma să depună remiza de vagoane de marfă nr.2, Basarabeasca şi remiza de vagoane de călători nr.1 Chişinău, prin excluderea acestora din gestiunea întreprinderii de stat „Calea Ferată din Moldova".
În acelaşi timp aportul Grampet SA din România va fi compus din mijloace băneşti, în sumă mai mare decât echivalentul valorii remizelor, instalaţii de producţie şi utilaje moderne, know-how, sisteme omologate european, sisteme internaţionale de control al calităţii produselor, instruirea şi specializarea personalului.
Autorii proiectului îşi argumentează intenţia prin faptul că grupul industrial feroviar Grampet SA are uzine şi unităţi economice situate în imediata vecinătate geografică a Republicii Moldova şi dispune de o capacitate tehnologică de ultimă generaţie, experienţă îndelungată în managementul personalului, al resurselor şi al pieţei de profil, precum şi de capital propriu pentru investiţii substanţiale în domeniile de perspectivă.
Comuniştii au adus la faliment
căile ferate din Republica Moldova
Proiectul a provocat deja critici din partea opoziţiei comuniste, care califică intenţia, ca pe o vânzare a întreprinderii „Calea Ferată din Moldova", una dintre cele mai importante din economia Re