”Pe zidul teatrului din Sibiu vedeti lumea de acum, cu urgentele, impotentele sau forta ei. Minoritati, patriotisme locale, consum, cultura, oras-stadt. Vila mare, masina mare, nevasta subtirica. E o fresca complexa, care se adreseaza si sibienilor”, spune artistul plastic care semneaza o noua series “Revolution On/Off” pentru Festivalul International de Teatru de la Sibiu. A cumparat deja pamant la Sibiu si a construit un atelier-arhiva-depozit pe care il foloseste déjà, desi pentru public va deveni accesibil abia anul viitor.
“Sunt multe pe care le car cu mine din zid in zid”, spune artistul plastic Dan Perjovschi, care arata un “best of” de “old tunes” – asa cum ii place sa spuna – pe zidul teatrului Radu Stanca din Sibiu, realizat, pentru al doilea an consecutiv, pentru Festialul International de Teatru. “Nu e nimic neinregula in Bucuresti, doar ca si-a propus sa fie un oras mediocru cultural”, spune Perjovchi, anuntand ca intentioneaza sa-si deschida un atelier la Sibiu sis a-si petreaca mai multa vreme in orasul care ramine, pentru el, capitala culturala. Cel putin a Romaniei.
Rep. Un nou zid Revolution On/Off...Cred ca sunt doi ani de cand vedem desene din aceasta series. Anul trecut am vazut-o si la Leipzig, in celebra Spinnerei, apoi la Sibiu, la editia precedenta a festivalului. Ce spune zidul acum zidul Teatrul Radu Stanca? DP: Revoltion/off e un desen pe care-l repet din cand in cand. Sunt mai multe pe care le car cu mine din zid in zid. Astea care tot apar sunt un soi de desene clasice, poate sibienii mei n-au fost toti la Leipzig, New York sau Roma sa le fi vazut deja. Sau poate aceste desene repetate, care ancoreaza un nou proiect, au acea functie de “old tunes” de la concerte, unde lumea, pe langa melodiile noi, le asteapta si pe alea consacrate, la care le stiu versurile.
Cine nu le-a mai vazut - se bucura, cine le stie