Rezultatele financiare, pozitionarea pe piata raportata la studiile BRAT si SNA si valoarea brandului sunt cele trei componente in functie de care se calculeaza valoarea unui business de media, potrivit lui Razvan Corneteanu, consultant media cu experienta in managementul de presa, prezent la conferinta "Inovatia in media".
“Am fost implicat in evaluari de branduri, lansari, tranzactii”, a spus Razvan Corneteanu, fost director general Adevarul Holding, care in ultimii ani a mai ocupat diferite pozitii de management in cadrul Ringier Romania. “In 2001 eram singurul roman care stia ca EVZ va fi cumparat de Ringier. Am fost implicat in cumpararea ProSport de la Adrian Sarbu de catre Ringier. Lansari si relansari gandite si puse in practica de compania Ringier”.
Cele trei elemente care conteaza in stabilirea valorii unui produs media sunt: rezultatele financiare din ultiimii doi-trei ani; pozitionarea pe piata, raportata la BRAT si la SNA; valoarea brandului.
Valoarea unei companii se calculeaza ca multiplu de EBITDA intre 2,5-7 ori, in majoritatea cazurilor, spune Corneteanu. “In ultimii trei ani noutatea nu vine din lipsa EBITDA, ci din absenta due diligence. Investitorii au inceput sa cumpere rapid si dupa ureche in ultimii doi-trei ani. Bancherii au idei preconcepute ca din presa nu se pot face bani. Majoritatea habar nu au, nu inteleg businessul de media. Ideea este nociva si falsa”.
Managerul de presa a dat exemplul mai multor produse media care au fost profitabile in trecut: Capital, care timp de peste 10 ani a produs peste un milion de franci elvetieni pe an, potrivit lui Corneteanu; EVZ, care in perioada lui Cornel Nistorescu, avea profit constant; Libertatea, care “a generat probabil cele mai mari profituri din presa romaneasca – peste 8 milioane de franci elvetieni profit anual”; ziarele de sport, in special cele conduse de Ioani