2009 şi 2010 sunt anii în care s-au deschis cele mai multe magazine noi
Acum există un stoc de 729 de unităţi, piaţa românească mai poate susţine un stoc de aproximativ 830.000 mp de spaţiu modern de vânzare
Piaţa românească de retail FMCG va continua să crească, dar retailerii moderni vor fi nevoiţi să-şi regândească trategiile
Evaluată la aproximativ 16 miliarde de euro la sfârşitul anului 2010, piaţa de retail FMCG din România a avut cea mai mare rată de creştere din regiune din ultimii 10 ani, aşadar în perioada 2000-2010, aceasta a crescut cu 123%, iar în următorii 10 ani specialiştii se aşteaptă la o creştere de 62% pentru piaţa autohtonă, au arătat într-un studiu reprezentanţii Contrast Management-Consulting. Deşi rata de creştere în ultimii 10 ani a fost cu mult peste aşteptări (aproximativ 8,5% anual) în perioada următoare piaţa va continua să crească într-un ritm susţinut, cu aproximativ 5% anual. Acest trend ascendent vine ca urmare a creşterii puterii de cumpărare a populaţiei, dezvoltării agresive a comerţului modern şi modificărilor în comportamentul de consum al populaţiei.
Comerţul tradiţional şi cel modern, la egalitate
Analiza realizată de Contrast Management Consulting menţionează că România a avut în perioada 2000 - 2010 cea mai mare creştere a pieţei de retail din Europa Centrală şi de Est, de aproximativ 123%, în timp ce alte pieţe mai dezvoltate au înregistrat rate de creştere mult mai joase (Polonia - 54%, Cehia - 54%, Ungaria - 26%). Situaţia este însă diferită în cazul profitabilităţii medii a pieţei de retail FMCG, România înregistrând un nivel de doar 0,5%, explicabil prin faptul că ţara noastră nu a intrat încă în etapa de maturitate în ceea ce priveşte segmentul retail.
O schimbare notabilă pe piaţa de retail FMCG este echilibrul dintre comerţul tradiţional şi cel modern. "Cu siguran