Propunerea presedintelui Traian Basescu privind limitarea prin Constitutie a deficitului bugetar la 3% din PIB si a datoriei publice la 60% din PIB s-a concretizat intr-un proiect de lege. Economistii, insa, considera ca limitarea deficitului bugetar prin Constitutie nu face sens economic si este o greseala.
Propunerea lansata in martie de presedintele Traian Basescu, de a introduce in Constitutie limitarea deficitului bugetar la 3% din PIB, este pe punctul de a se concretiza. Deficitul bugetar nu poate fi mai mare de 3% din PIB, iar datoria publica nu poate depasi 60% din PIB, potrivit prevederilor din proiectul de lege de revizuire a Constitutiei publicat de Administratia Prezidentiala.
Este benefica limitarea deficitului bugetar si a datoriei publice prin Constitutie?
Economistii nu vad probleme in limitarea nivelului datoriei publice la 60% din PIB, ci cred ca se poate impune chiar si un nivel mai scazut, dar considera ca limitarea deficitului bugetar la 3% din PIB este "o greseala, o decizie lipsita de sens economic".
Presedintele Traian Basescu este, insa, hotarat sa modifice Constitutia si estimeaza ca proiectul de revizuire va ajunge in Parlament in a treia decada a lunii iunie, inainte de vacanta de vara a Parlamentarilor. Mai mult, Traian Basescu doreste sa mearga in Parlament pentru a-si prezenta opinia privind revizuirea Constitutiei.
"Estimez ca voi fi in masura sa trimit proiectul la Parlament inainte de vacanta de vara, intre 20 si 30 iunie. Va informez ca dupa ce voi avea avizul Consiliului Legislativ, voi transmite si partidelor proiectul cu tot cu avizul, pentru a fi informati, si intentionez sa solicit Parlamentului o prezenta a mea in plen in a treia decada a lunii iunie, pentru a informa Parlamentul cu privire la punctul meu de vedere privind revizuirea", a declarat Basescu, in cadrul unei conferinte de presa.