Bugetul mărit va permite medicilor să ofere asistenţă medicală mai bună pacienţilor. Serviciile medicale performate oferite în prezent de spital nu sunt decontate de Casa Judeţeană de Asigurări la valoarea lor reală.
Spitalul Clinci Judeţean de Urgenţă din Târgu-Mureş se numără printre cele şapte spitale din ţară de categoria I, care au cel mai înalt nivel de competenţă. Potrivit ministrului Sănătăţii, această clasificare îi va aduce spitalului un buget mărit cu 30% faţă de cel de acum. „Bugetul Spitalelor de Urgenţă din Cluj, Iaşi şi Târgu-Mureş va fi crescut cu până la 30%, în timp ce alte 138 de unităţi sanitare vor avea scăderi faţă de bugetul din anul trecut“, a declarat ieri Cseke Attila, ministrul Sănătăţii, după ce a anunţat clasificarea tuturor spitalelor din ţară.
Conducerea spitalului nu poate spune deocandată la cât se va ridica noul buget al unităţii medicale. Cert este că orice ban în plus nu poate fi decât benefic pentru pacienţi, dar şi pentru personalul medico-sanitar. „Deocamdată funcţionăm pe act adiţional la vechiul contract, iar noul buget urmează să fie semnat de la 1 iulie. Un buget mărit ar permite achiziţionarea de materiale sanitare şi medicamente la o calitate mai crescută şi, de asemenea, ar permite spitalului să scape de datorii“, a precizat Florin Gomotârceanu, managerul SCJU Târgu-Mureş.
Bani prea puţini pentru tratamente
În momentul de faţă, spitalul a acumulat datorii de peste 30.000.000 de lei, dintre care 12.000.000 de lei sunt facturi scadente către furnizorii de medicamente şi materiale sanitare.
„Am ajuns în această situaţie pentru că tariful pe caz rezolvat, pe care ni-l decontează Casa de Asigurări de Sănătate, este mai mic decât costul real al tratamentului. Ni se decontează doar 2.600 de lei pe pacient, ori aici tratăm cazuri complexe, care consumă sute de mii de lei. Din această cauză cresc dat