Transportatorii au sesizat Protecţia Consumatorilor în privinţa calităţii slabe a carburanţilor
Şoferii se plâng că li se livrează carburant cu apă, cu o cifră octanică necorespunzătoare sau că plătesc mai mult decât primesc
FORT: Odată ce preţul carburanţilor din România este similar cu cel din ţările UE şi calitatea ar trebui să fie aceeaşi
Pe lângă taxe, impozite, rovignete, asigurări obligatorii sau facultative, revizii, regulament rutier, contestaţii, loc de parcare, preţul carburanţilor şi multe altele, posesorii autovehiculelor din România mai au de înfruntat încă o problemă: calitatea carburanţilor.
Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) a cerut Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor să dispună controale drastice la staţiile Peco ale furnizorilor de carburanţi, existând nenumărate sesizări ale transportatorilor potrivit cărora componentele mecanice ale autovehiculelor se deteriorează din cauza calităţii slabe a carburanţilor.
"Din ce în ce mai multe sesizări venite de la operatorii de transport, dar şi de la service-urile auto fac referire la distrugerea componentelor mecanice având ca şi cauză carburanţii de cea mai proastă calitate", a comunicat ieri FORT, subliniind că odată ce "preţul carburanţilor din România este similar cu cel din ţările UE şi calitatea ar trebui să fie aceeaşi".
Sesizările vizează existenţa apei în carburant, cifra octanică necorespunzătoare, consumul mai mare decât cel stipulat în cartea tehnică a maşini, datorat, potrivit reclamaţiilor, tot calităţii slabe a carburanţilor, probleme cu sondele lambda, injectoarele, filtrele şi rezervoarele pline de mizerie, "toate acestea ducând la costuri suplimentare suportate de utilizatorii autovehiculelor".
"Aşteptăm ca Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului să se sesizeze în urma adresei noastre şi să efec