Ministrul mediului Laszlo Borbely doreşte o nouă versiune a taxei de poluare care ar putea fi plătită "la toate maşinile înmatriculate în România înainte de 1 ianuarie 2007, pentru care nu s-a făcut acest lucru, plata urmând a se face de către cumpărătorul autovehiculului", potrivit unui comunicat al ministerului, fapt ce ar readuce România în "legalitate" prin eliminarea discriminării maşinilor second-hand din alte state europene. Mai mult, noua taxă ar urma să fie cu 20-30% mai mică decât cea plătită în prezent. Date suplimentare urmau să fie oferite aseară, după închiderea ediţiei.
Până acum taxa de poluare era plătită numai pentru maşinile înmatriculate pentru prima dată în România, indiferent dacă erau noi sau second-hand. De acum înainte taxa de poluare se va plăti şi pentru maşinile second-hand înmatriculate pe piaţa locală înainte de 1 ianuarie 2007, la prima tranzacţie cu acestea.
Sistemul actual al taxei auto va fi modificat după ce Curtea de Justiţie a Comunităţilor Europene a arătat într-un punct de vedere exprimat la cererea unei instanţe româneşti, că taxa de poluare încalcă legislaţia UE deoarece produce un dezavantaj la vânzarea maşinilor second-hand din alte state pe teritoriul României. "Decizia cu privire la taxa de poluare este una politică şi nu am dori să comentăm pe seama ei. În primul rând trebuie să vedem ce modificări vor fi aduse exact. Momentan nu ştim aceste lucruri. Cu toate că aceasta va fi modificată, noi ne aşteptăm la o creştere a vânzărilor de maşini în semestrul doi al acestui an în condiţiile în care clientul român va dori să profite în continuare de programul REMAT", a spus Fabrice Cambolive, directorul comercial al Automobile Dacia.
Nicolae Sorescu, şeful diviziei auto a grupului Rădăcini, de fiecare dată când este întrebat de taxa de poluare şi o potenţială modificare a acesteia ridică problema importurilor