Autorul filmului \"Potiche\", care va deschide TIFF mâine, a vorbit pentru EVZ despre şovinism, comunism şi incest.
Cel mai recent film al regizorului francez François Ozon, "Potiche", este o comedie-chic emancipată, cu Catherine Deneuve şi Gérard Depardieu în rolurile principale şi în care, disperată, o nevastă- trofeu coboară din vitrină şi trece la cârma fabricii de... umbrele.
Lungmetrajul este bazat pe o piesă de teatru de Pierre Barillet şi de Jean-Pierre Grédy. "Potiche" deschide, mâine, oficial TIFF Cluj-Napoca 2011.
În prima săptămână pe ecrane (3-9 iunie), lungmetrajul rulează în Bucureşti (Studio, Hollywood Multiplex, Cinema City Cotroceni, Cinema City Sun Plaza, The Light Cinema) şi în Cluj-Napoca (Cinema City), urmând ca mai departe să ajungă în toată ţara, distribuit de Independenţa Film.
Cineastul francez a declarat pen tru EVZ că misoginismul francez nu s-a schimbat foarte mult din anii ’70 şi până acum.
EVZ: V-aţi documentat pentru această comedie?
POZIȚIONARE.
La ora actuală, Ozon este probabil cel mai "feminist" regizor francez
François Ozon: A fost o mare plăcere pentru mine să mă reîntorc la comedie. Îmi doream să fac un film despre anii ’70, atunci am copilărit. Asta nu înseamnă că nu m-am documentat. Aveam câteva amintiri, multe imagini legate de hainele de atunci, dar nu cunoşteam contextul politic. Apoi am sesizat că există multe asemănări cu ce se întâmplă acum în Franţa.
Care ar fi acestea?
Cred că una dintre ele este poziţia femeii în societate. Detaliile s-au schimbat, esenţialul, nu. Dacă un bărbat şi o femeie fac aceeaşi muncă, el este întotdeauna plătit mai bine. Machismul şi şovinismul masculin sunt tot acolo. Ştiam că vreau să ecranizez această piesă de mult timp, chiar înainte de "8 femei" (2002), dar aveam sentimentul că este prea bătrânic