Începând cu luna viitoare autovehiculele cu masa mai mare de 3,5 tone vor avea voie să circule pe pod, nemaifiind nevoie să ocolească pe străzile „Traian Vuia“ şi „Gheorghe Doja“, din cartierul Iţcani.
Prima etapă a lucrărilor la podul care traversează râul Suceava prin Burdujeni a fost finalizată. Începând cu luna viitoare autovehiculele cu masa mai mare de 3,5 tone vor avea voie să circule pe pod, nemaifiind nevoie să ocolească pe străzile „Traian Vuia“ şi „Gheorghe Doja“, din cartierul Iţcani.
„S-au turnat cele 10 coloane, radierul, arcadele podului. S-au pus martori la arcade. În urma discuţiilor avute cu proiectantul, am stabilit ca începând cu data de 1 iulie să nu mai fie restricţii de circulaţie. Până atunci mai este nevoie să se maturizeze betonul“, a explicat Ion Lungu, primarul Sucevei.
Ridicarea restricţiei de pe podul din Burdujeni aduce şi un beneficiu autorităţilor locale deoarece pământul săpat de la lucrările pentru parcările subterane este dus la groapă de zgură de la Termica şi implicit maşinile trebuie să ocolească mai bine de cinci kilometri până acolo.
Bani insuficienţi pentru etapa a II-a
Lucrările pentru etapa a II-a de aducere a podului la starea iniţială adică reparare a străzii, încă se ştie când vor demara din cauza fondurilor insuficiente. „Aici avem cuprinsă o sumă de 3,7 milioane de lei, dar până una alta vom da în circulaţie podul la întreaga capacitate pentru că avem nevoie să circulăm pe el“, a mai spus Ion Lungu.
Lucrările de consolidare a podului de peste apa Sucevei, din zona Complexului Comercial Bazar, sunt mai costisitoare decât s-a estimat iniţial. Reprezentanţii Primăriei Suceava susţin că au crescut costurile lucrărilor deoarece, în loc să fie turnate la mare adâncime câte trei coloane de beton în zona pilonului afectat, în amonte şi în aval, s-au realizat câte