Grupul spaniol Roca a intrat pe piaţa românească în 2006, când a achiziţionat divizia de obiecte sanitare a fabricii Cesarom din Bucureşti, însă marca Roca a fost lansată doi ani mai târziu, în 2008. Compania a investit peste 25 mil. euro de la intrarea pe piaţa românească, în achiziţia fabricii, în modernizarea acesteia, precum şi în activităţile de marketing.
"România are în continuare un potenţial de creştere foarte mare pentru companiile străine, fiind capabilă să ofere oportunităţi extraordinare de afaceri", consideră Francesc Recasens, managing director al Roca Obiecte Sanitare România. Roca are o cotă de 31% pe piaţa locală de obiecte sanitare din ceramică, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare BRG Consult, citat de Roca.
"Planificăm să ne extindem oferta de produse pentru piaţa locală şi să creştem disponibilitatea colecţiilor Roca. De asemenea, vrem să investim în dezvoltarea reţelei noastre de parteneri de distribuţie, nu numai prin creştere numerică, ci şi prin realizarea unor activităţi complementare cu partenerii deja existenţi", afirmă Recasens. Roca este astăzi prezentă în magazinele a 15 parteneri din toată ţara şi oferă, prin intermediul a trei branduri (Roca, Laufen şi Zoom), obiecte sanitare pentru mai multe segmente de consumatori şi paliere de preţ.
În 2010, Roca Obiecte Sanitare a consemnat afaceri de 26 milioane de lei ( circa 6,2 milioane de euro), revenind la nivelul înregistrat în 2007, primul an integral de activitate al companiei pe piaţa locală. În 2010, compania avea în România un număr de 145 de angajaţi.
Grupul spaniol Roca a intrat pe piaţa românească în 2006, când a achiziţionat divizia de obiecte sanitare a fabricii Cesarom din Bucureşti, însă marca Roca a fost lansată doi ani mai târziu, în 2008. Compania a investit peste 25 mil. euro de la intrarea pe piaţa român