Pare SF: o maşină capabilă să plece singură de pe loc, să accelereze în funcţie de maşina din faţă, să încetinească şi chiar să oprească singură, repornind automat când maşina din faţă pleacă din nou, avertizându-te dacă ieşi de pe banda ta. Volvo V60 face toate acestea astăzi, ba încă şi ceva în plus.
Volvo are o poziţie dificilă în lupta cu tripleta premium germană: are preţuri aproape la fel de mari, dar motorizările şi ţinuta de drum sunt încă în urma liderilor teutoni. Totuşi, suedezii au contracarat, ocupând poziţia de lideri în tehnologiile de asistenţă a şoferului, fără să uite şi celelalte puncte forte ale mărcii. Volvo V60, breakul familial de clasă medie, este un exemplu puternic în acest sens.
Confort în stil Volvo
Volvo rămâne unul dintre fabricanţii cu cele mai confortabile interioare, depăşind în rafinament chiar şi concurenţii germani deja amintiţi. Cel puţin în echiparea Summum, ai de-a face cu tot ce îţi poţi dori de la o maşină premium - de la plastice moi şi plăcute la atingere până la tapiţeria de piele fină, de la consola centrală cu forma unei foi de metal care parcă pluteşte până la fotolii care te învăluie.
Silenţiozitatea acestei maşini pune în valoare sistemul audio High Performance, care sună excelent, iar modul în care suspensiile absorb atât denivelările mari, cât şi pe cele mici şi repetate este o lecţie pentru oricine vrea un tourer premium. În fine, spaţiile de stocare sunt numeroase, de mari dimensiuni şi dispuse la îndemână. Şoferului îi va lua totuşi ceva timp să se acomodeze cu dispunerea comenzilor maşinii, stilul Volvo fiind unul aparte. Îmi este imposibil să critic ceva la acest interior.
Arma automată
Modelul testat avea sub capotă motorul turbodiesel D3 de 2 litri şi 163 de cai, un propulsor care dezvoltă un cuplu uriaş, de 400 Nm. Cuplat cu o cutie automată Geartronic foarte rapidă, D3-ul t