Numărul maşinilor aduse din străinătate a scăzut semnificativ în ultima perioadă. Dacă până la începutul acestui an erau înmatriculate, în medie, 25 de maşini pe zi, acum abia se mai găsesc doi, trei proprietari dornici să îşi înscrie autoturismul.
Dâmboviţenii au renunţat la maşinile second hand aduse din Europa, speriaţi de cuantumul taxei de poluare. Numărul de înmatriculări a scăzut drastic, până aproape de zero. Dacă până la începutul acestui an erau înmatriculate, în medie, 25 de maşini pe zi, acum abia se mai găsesc doi, trei proprietari care vor să îşi înscrie noile achiziţii.
„În ultima perioadă de timp am constatat o scădere a numărului de înmatriculări, din cauza taxei de poluare. Dacă până la începutul anului 2011 înmatriculam, în medie, aproximativ 25 de maşini pe zi, am ajuns acum să înmatriculăm maxim trei autovehicule pe zi. Sunt zile în care nu avem niciun autovehicul adus din străinătate”, a declarat pentru „Adevărul de Seară”, Lucian Simionescu, şeful Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, Dâmboviţa.
Nici bişniţarilor de maşini nu le mai merge ca înainte pentru că nu prea se mai găsesc clienţi care să îşi permită să plătească şi taxa auto. „Taxa de poluare pentru autovehiculele cu norma de poluare N1, cu capacitatea mai mică de 2.500 de centimetri cubi, nu este mai mare de 2000 de lei. Pentru autoturismele cu norma de poluare Euro 4 şi Euro 5, taxa de poluare este de 1.000 – 1.200 de lei”, a mai spus Lucian Simionescu.
Vânzătorii de maşini aşteaptă deblocarea pieţei
Chiar dacă taxa de poluare a fost declarată ilegală de către Comisia Europeană, vânzările nu merg aşa cum ar fi vrut dealerii de autoturisme. Atât ei cât şi clienţii aşteaptă ca această taxă să fie anulată şi astfel, piaţa auto să fie deblocată. Acum se mai vând doar maşinile deja înmatriculate însă vânzăt