Crina Coco Popescu este o tânără alpinistă care, la doar 16 ani, a obținut câteva performanțe excepționale în domeniu: a cucerit Muntele Sidney (cel mai înalt vulcan al Antarcticii și e prima alpinistă din lume care a realizat circuitul celor mai înalți vulcani de pe cele 7 continente Seven Volcanoes (America de Sud și America de Nord sunt considerate în acest circuit continente diferite, la care se adaugă Antarctica – n.a.).
Aventura ei a fost susținută de Roșia Montană Gold Corporation (RMGC), compania minieră care, de mai bine de 10 ani, se tot află ”pe punctul de a începe” exploatarea cu cianuri a aurului de la Roșia Montană . Nu vreau să insist acum asupra moralității asocierii numelui unei fete de 16 ani cu RMGC (din perspectiva discernământului necesar pentru a accepta această asociere și a înțelegerii exacte a consecințelor pe care le poate avea în viitor asocierea).
Mult mai interesant e modul în care cei de la RMGC se folosesc de numele Crinei Coco Popescu. Dacă deschizi pagina de Facebook a proiectului RMGC, te întâmpină un mesaj care te îndeamnă să apeși ”like” și să o susții pe COCO! Doar că acel ”like” se contorizează pentru proiectul RMGC, nu pentru Crina Coco Popescu, ca și cum, susținând-o pe tânăra alpinistă, ai fi de acord și cu proiectul. Acest mod de a aduna ”like”-uri nu reprezintă o premieră pentru RMGC. În urmă cu doar două luni, ei ofereau invitații gratuite la conferința lui Nick Vujicic. Pentru a câștiga o asemenea invitație, trebuia să treci printr-o procedură prin care trebuia să-ți convingi peste 30 de prieteni să dea ”like” pe pagina proiectului.
Care e problema cu acest gen de marketing/publicitate? Faptul că așa-zișii susținători habar nu au pe ce dau ”like”. Vrând să participe gratuit la o conferință sau să-și transmită simpatia pentru Crina Coco Popescu, ei devin ”susținători” ai proiectului RMGC, chiar dacă haba